Младостта е промяната!


cropped-10562473_10152645837828537_6599313339459901583_o-1.jpgДнес Фейсбук  ми припомни, че точно преди година съм писал статия за едно ловешко момиче. С капацитет, потенциал и визия. Тогава си тръгна. Вероятно завинаги. Знам, че е в София и съм убеден, че печели уважение с интелекта и правните си познания. Препрочетох статията. Тъжна Като след всяка раздяла със стойностен човек.

По ирония на съдбата днешният ден ми донесе нова порция тъга. Пак за младеж, който си тръгна огорчен от Ловеч. Тук заминаването е символично. Той отдавна живее и работи другаде. Бях го убедил да си дойде символично като вложи доза емоция късчета свободно време в събитие за родния си град. Не се получи. Причини много, невинни няма. Сред тези с вината съм и аз. Най-малкото, защото запалих искрата на неосъществените надежди в една младежка душа.

Не съм съдник и съм далеч от обвиненията. Действителността има много гледни точки. Едни се налагат, на други вероятно още не им е дошло времето. В края на краищата точно то, времето, арбитрира спора между гледните точки. Понякога нещата се случват по различен начин от този, по който ни се е искало. Често авторитетът идва с по-убедителни референции от младостта. Новото е дръзко и припряно, но притежава бъдещето. Рутината печели на къси хоризонти. Визионерите са сред младите. Случва се техните визии да летят пред времето, което може би ще ги разбере , но по-късно.

Нямам съмнение, че промяната са младите. Затова ще продължавам да ги търся, въвличам и подкрепям. Въпреки дни като днешния, когато си тръгват огорчени. Въпреки разочароващите развръзки. Понякога обстоятелствата, конюнктурата и авторитетите взимат предимство. Дългите хоризонти имат нужда от визия , а тя е в младите глави. Възходът на Ловеч не може да се случи без емоционалната готовност на разпиляната му младост да върне нещичко на родния град – енергия, време, контакти, идеи, инвестиции. Не се сещам за друго лечение за тъгата, че младите си тръгват огорчени. Не се сещам и за по-добър съюзник от времето.

About ivo rainov

teacher
Публикувано на me. Запазване в отметки на връзката.