Ако всички отвратени се върнат поне за ден


lovechОтвратените си тръгват и остават отвратителните. За да подканят все още останалите отвратени също да си си събират багажа. Един такъв от кохортата на отвратителните, макар и скрит за измислена самоличност, направо ми сочи пътя в коментар под моя статия – „Както сам си писал в друга статия, стягай куфарите и вън от Ловеч“. Императивно и безпардонно. Щом не харесваш този Ловеч, ВЪН! Ами да, не ми харесва. Не ми харесва, че хората нямат работа. Не ми харесва, че са все по-бедни. Не ми харесва, че хора с души на мутри и костюми на „Версаче“ контролират кмет и икономическо развитие. Не ми харесва, че се крадат обществени и проектни пари. Не ми харесва, че мачкат дребните предприемачи за да позволят на приближени на властта да монополизират жизнено важни обществени сектори и услуги. И се осмелявам да го кажа и напиша. Тази дързост дразни, разбирам. Колко по-спокойно би било разсипниците и крадците да бъдат оставени да работят необезспокоявано.

„Щом ти е мрачно и не те кефи, гониш всички, отблъскваш ги по-точно с покварените си приказки, а ти сам стоиш тук да създаваш психози и да се разхождаш като някой мракобес“. Строго отсъжда отвратителният. Е, добре ще се поправя и ще призова тези, които без да разбера  съм прогонил.

Скъпи приятели, тези, които си тръгнахте от Ловеч с отвращение, върнете се. Поне на 25-ти. И накажете отвратителните, които и да са те. Защото те съсипват живота на вашите прадеди по селата, стъжняват ежедневието на вашите родители, насаждат мечти за емиграция в главите на вашите по-малки братя и сестри или на децата ви, ако животът ви е пратил да изкарвате прехраната за тях другаде.  Родният ви град няма нужда от оплакване, има нужда от подкрепа. Има нужда от ПРОМЯНА! А промяната няма да дойде от отвратителните, нито от примирените. Защото да живее без да крещи от възмущение срещу съсипването на града може само примиреният.

Повярвайте тук има все още не малко отвратени, но честни хора. Някои имат смелостта да застанат в светлината на прожекторите и да поискат промяната от името на всички отвратени. Те са вашите съюзници, съюзници на вашите родители, деца и приятели. Отдавна не се делим на сини и червени, леви и десни. Животът ни раздели на честни и корумпирани, отвратени и отвратителни. Дълго време давахме шанс на отвратителните и позволявахме да си тръгнат отвратените. Върнете се сега само за ден за да отстраним вируса на отвращението. Кой знае, ако пречупим отвратителните може би ще намерите причини да си идвате по-често и за по-дълго. Защо не и завинаги.

About ivo rainov

teacher
Публикувано на Ловеч. Запазване в отметки на връзката.