Не идвам от тъмното и не скачам в дълбокото!


Когато реших да се включа в есенната изборна кампания си давах сметка за няколко неща. Съзнавах, че Ловеч е град с труден политически бекграунд – зомбиран от страх, олигархически натиск и примитивни манипулации. В активната политика съм повече от десет години. Въпреки всичко не прихванах от нейния вирус. На една неотдавнашна пресконференция местна журналистка подхвърли „Хайде да чуем какво ще ни излъжеш и обещаеш”. Както тогава, така и сега не мисля да лъжа, да свалям звезди и да чертая остапбендеровски химери. Тръгнах с няколко простички послания – честност към хората, грижа за делника, подкрепа за младите, шанс за бизнеса, хоризонт за личния успех на всеки. Знам, че ще ги чуете и от устата на опоненти, но едва ли ще бъдат заредени със същия искрен ритъм на сърцето.

Ловеч тъгува! Какво като свети старата Ловешка крепост, когато градът под нея е пуст и смълчан? Какво като имаме модерна детска площадка на Башбунар, когато на всяка люлка се падат все по-малко родени дечица? Какво като ще спуснем ексцентрична сцена в реката, когато ще трябва да се провираме през обраслите шубраци, за да можем да я зърнем? Какво като ще обещаем на  квартал „Младост” интегриран план за развитие, когато кметът демострира арогантно пренбрежение към делничните трудности на тамошните хората? Какво от това, че имаме новоасфалтиран булевард, когато ежедневно стотици деца рискуват краката си по разрушените стълби на Езиковата?

Ловеч се нуждае от грижа, истинска, човешка. Грижата на добрия стопанин, който милее еднакво за всички членове на общността, решава проблеми, създава условия за личния успех на всеки.

„Само с честност, без щипка демагогия, не става, приятелю!”. Така ми казват PR-те от старата генерация. Е аз не идвам от тъмното. Имам политически опит и познавам електоралната психология. Но искам да бъда различен! Да казвам малко, но убедително. Да соча алтернативи, но изпълними. Да чертая пътища, но надеждни. Да преследвам каузи, но значими за всички.

Да, не идвам от тъмното. В моя политически бекграунд няма мътни петна или мрачни периоди. Не съм се мърсил от сделки с местни дерибеи. Не съм зависим от парите на ловешките олигарси. Не съм номадствал между знайни и незнайни политически формации.  Не съм придобил общинско имущество под масата.

Напротив, зад гърба ми са четири,, честни и отдадени на Ловеч години в местния общински съвет. Най-хубавите години за гражданското общество в Ловеч. С мое участие бе създаден Обществен консултативен съвет и учреден фонд за финансово подпомагане на местни инициативи. Така отворихме пътя на гражданите към участие в управлението. Е, кметът и следващият бездуховен и самовлюбен общински съвет разруши мостовете, които бяхме построили.

Не идвам от празното, защото зад гърба ми останаха много полезни за общността предложения за развитие на образованието, опазването на природата, подкрепа на местната култура. Бих се радвал, ако сегашните съветници можеха да се похвалят със същото.

Не скачам в дълбокото, защото имам опит в управление на значими процеси. Преди четири години излязох от активната политика, за да водя най-голямата в Ловеч и България стачка – учителската. В продължение на четиридесет дни бях лидер за стотици хора и вдъхновител на техните лични надежди. Нашата стачка бе една от причините за ерозиране авторитета на Казанджиев, който се държа неадекватно през всеки от четиридесетте дни. Затова потърси спасение в купуване на гласове и фалшифициране на избори.

Не скачам в дълбокото, защото имам опита на председател на най-истинския учителски сидикат в Ловеч – този на „Подкрепа”. Синдикатът, който защитава упорито, последователно и решително ловешкото учителство. Смея да твърдя, че всички придобивки на местните учители са извоювани от екипа на „Подкрепа”.

Не скачам в дълбокото, защото притежавам компетенции и рутина, натрупани в няколко успешни европейски проекта, реализирани от Асоциация „Лотос” и Езикова гимназия. Като ръководител на тези проекти управлявах европейски средства, ръководех стотици участници, работех  екипно, търсех и намирах устойчивост и перспективи.

Няма как да съм човек от тъмното. Гражданството познава моята дейност, знае за упоритите усилия да създавам и подкрепям гражданско общество, да въвличам обикновените хора в развитието на Ловеч, да осветявам всички опити на властта да благоденства за сметка на местната общност. Като гражданин, учител и общественик съм стоял неизменно на светло.Такъв ще остана и в тази кампания. Ще ме познаете в светлите, позитивни и скромни рекламни материали. Аз ще бъда под прожекторите – няма да пера мръсни пари и да купувам роми и неграмотни.

Бъдете сигурни, че не скачам в дълбокото. Всички, което са били до мене знаят, че съм способен да преплувам всяка дълбочина. Останалите ще го научат скоро!

About ivo rainov

teacher
Публикувано на Ловеч. Запазване в отметки на връзката.